Dla Renaty

Kiedyś poszłyśmy z Renatą na wieczorny spacer po Wenecji. W witrynie sklepu marki X 🙂 stała torba.

Trochę czasu później Renia znalazła dwie pary jeansów (dla mnie dość nietypowy materiał) i narodziła się torba.

Odtwarzanie torby cudzego projektu jest w pewnym sensie trudniejsze niż wymyślanie swojego modelu. Trzeba  odkodować konstrukcję ze zdjęć, zachować proporcje, sztywność lub jej brak;-), odcienie i ogólny nastrój.

Torba jest w istocie swej jeansowa. Jest kopią torby innej marki (takie rzeczy tylko dla Reni). Zachowałam symetrię wytarć podkolanowych;-), wykorzystałam istniejące szwy i przeszycia oraz ogólny nastrój zdemolowania typu hippie. Po uszyciu całej torby z częściami skórzanymi przeżegnałam się i w celu dalszego zdemolowania włożyłam do pralki. Przeżyła. Każde kolejne pranie przybliży ją do ideału. Część autorska, czyli moja, to wykończenie środka. Renia chciała, żeby ją zaskoczyć 😉 Dwa desenie skóry owczej na podszewkę – błękitna w grochy i czarno-biała w pasy. Dno ze skóry w kolorze uchwytów. Rozłożenie kieszeni, smycz, kieszeń duża na np. butelkę wody. Od siebie dodałam także tag z wytłoczoną datą i imieniem oraz pas łączący uchwyty, który umożliwia noszenie na ukos (cross body).

Mały przypis na temat typu konstrukcji torby. To jest torba z przeciwstawnymi uchwytami, tzn. rączki, przymocowane do ścianek bocznych a nie frontowych, ustawione są poprzecznie w porównaniu do zwykłych torebek. Tak jak w koszykach. Przykładem takiej konstrukcji jest także Lindy firmy Hermes. Renia donosi, że torba dużo z nią wychodzi 🙂

20130510_125835

20130510_131709

Skomentuj

